З 2017 року працюю над темою «Активізація пізнавальної діяльності учнів через використання мультимедійних технологій».
Працюючи над даною проблемою, дійшла висновку, що у класах, де використовуються мультимедійні технології, освітній процес відзначається такими перевагами:
Вважаю, що головне завдання використання ІКТ у процесі вивчення української мови й літератури - підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета. Учень, який зацікавлений, хоче пізнати матеріал, засвоює його набагато краще, ніж той, що не зацікавлений змістом того, що вивчає.
У своїй роботі використовую:
- мультимедійну техніку (комп’ютер, проектор, мультимедійну дошку, смартфони, планшети);
- електронні підручники, словники;
- окремі типи файлів (текстові файли, зображення, презентації, відео-, аудіо-, анімації, тести, інтерактивні вправи та інше);
- інтернет ресурси та власний веб-сайт.
Надаю перевагу створенню власних дидактичних матеріалів: мультимедійних комп'ютерних презентацій (для лекційного викладу матеріалу, для повторення та узагальнення матеріалу, для тематичного оцінювання). Використовую також фрагменти телепередач про письменників, фільми, вистави або їх фрагменти за прочитаними творами. Користуюсь при підготовці до уроків конструкторами уроків від ТМ Розумники, які містять багато теоретичного матеріалу, вправи на закріплення, цікавий інтерактивний матеріал, завдання для тематичного оцінювання, творчі завдання тощо.
Помічниками для мене також є інтернетплатформи для створення інтерактивного матеріалу: Learning Apps, SMART Notebook, Kahoot!, Google , My Test, наочність нового покоління «Українська мова. Електронні демонстраційні матеріали» в-ва «Ранок», комп’ютерні програми «Українська мова. Тестові завдання для перевірки знань» в-ва «Навчальна книга – Богдан», методичні комп’ютерні посібники «Електронний конструктор уроків» видавничої групи «Основа», ППЗ «Літературне краєзнавство. Луганщина» та «Григір Тютюнник: мить і вічність» О.Неживого та інші.
Учень – співавтор уроку. Адже використання презентацій, відео передбачає активну взаємодію учителя та учня. Діти залучаються до освітнього процесу як активні учасники. За результатами своєї дослідницької діяльності за змістом літературного твору, під час опрацювання характеристики героя, біографії письменника діти використовують програми Роvеr Роіnt, Prezi, за допомогою яких створюють презентації, та Movavi , Slideshow Creator, які допомагають створити відео, слайдшоу. Крім того здобувачі освіти для підготовки до перевірки знань використовують онлайн-платформи «Інтерактивне навчання» в-ва «Ранок» та Learning Apps. Ці форми роботи допомагають узагальнити, відпрацювати, повторити, систематизувати і створити нове на основі вивченого.
Використання інформаційних технологій на уроках української мови та літератури може відбуватися різними способами, це залежить від низки факторів, найважливішими з яких є такі: потреби конкретного уроку, рівня володіння різними програмами та наявністю сертифікованих програм у системі середньої загальної освіти.
Звичайно, підготовка до уроків з використанням мультимедійних технологій займає багато часу, але ефективність таких уроків надихає мене та учнів. Для урізноманітнення освітнього процесу з використанням ІКТ постійно шукаю нові форми, знайомлюсь з різноманітними платформами самостійно, проходжу курси, семінари, тренінги, вебінари.